Cele mai periculoase companii aeriene: cu cine poţi să mori în aer

Mai 8th, 2013 | Categorie: Călătorii, Editorial

Statisticienii au comparat numărul de accidente, numărul de zboruri şi durata acestora pentru a măsura riscul de prăbuşire pe care vi-l asumaţi atunci când alegeţi o companie sau alta. Statistica are o doză de relativism deoarece numărul pasagerilor care sunt transportaţi de o companie sau alta diferă foarte mult.

airline_cuba

În această statistică, au fost luate în calcul doar companiile care efectuează zboruri transcontinentale.

Fără prea multe introduceri, clasamentul arată cam aşa

Locul 10. Garuda Airlines.

Compania de renume singaporeză  nu a avut voie să zboare în spaţiul Uniunii Europene la mijlocul anilor 2000, dar ulterior a cunoscut un reveniment fantastic iar azi zboară regulat la Amsterdam sau în multe oraşe din Asia. Totuşi, istoria rămâne.

Bilanţ: 1,5 milioane de zbouri, 4 accidente, 431 morţi

 

 

Locul 9. Thay Airways.

A celebrat cea de-a 50 aniversare, fiind cea mai mare companie din Tailanda. În 1992, la Kathmandu un zbor de linie s-a prăbuşit fapt care a provocat decesul a 113 oameni.

Bilanţ: 1,98 milioane zboruri, 4 accidente, 352 morţi

 

 8. Avianca

Are cea mai lungă istorie din emisfera nordică, primul zbor având loc în 1919. Deţine cea mai mare flotă din Sud-America dar şi reputaţia pătată de câteva incidente. Un avion care zbura de la Madrid s-a prăbuşit cu 181 de oameni la bord.

Bilanţ: 1,47 milioane de zboruri, 4 accidente , 500 morţi

 

7. Pakistan International Airlines

Şi-a început activitatea în 1955 iar acum zboară în 25 de state. Cel mai tragic accident a avut loc în 1992 când 167 de oameni au murit după ce un avion a ratat aterizarea din cauza ceţii.

Bilanţ: 1,43 milioane zboruri, 5 accidente,  440 morţi

 

6. Egypt AirEgypt Air Boeing 777-300

Cea mai mare companie din Africa operează pe 70 de destinaţii. O tragedie cumplită a avut loc în timpul traversării Atlaticului când au murit 217 persoane.

Bilanţ:1.07 millioane zboruri,  4 accidente, 402 morţi

 

5. Kenya Airways

Înfiinţată în 1977 în plin avânt al turismului, zborurile nu au fost niciodată foarte sigure. În 2000, un avion s-a prăbuşit în Oceanul Atlantic, 169 oameni fiind ucişi, iar 7 ani mai târziu 114 oameni au fost  înghiţiţi într-o mlaştină după prăbuşirea unui avion.

Bilanţ: 450.000 zboruri, 2 accidente, 283 morţi.

 

4. Filipine Airlines

Locul pe această listă şi-l datorează nuărului crescut de ameninţări teroriste şi mai puţin tragediilor propriu-zise. Care au fost destul de reduse într-o istorie de peste 70 de ani. Cea mai mare tragedie s-a soldat cu decesul a 36 de pasageri

Bilanţ: 1,18 milioane de zboruri, 6 accidente: 107 morţi

 

3. Iran Airlines

Lucrurile s-au înrăutăţit după Revoluţia din 1979, numărul destinaţiilor s-a redus în mod constant, iar anul acesta Uniunea Europeană a interzis prezenţa avioanelor aparţinând acestei companii pe teritoriul comunitar. În ultimii ani au avut loc trei evenimente majore, cel mai grav în 1988 în 1988 când 300 de oameni şi-au pierdut viaţa.

Bilanţ: 970.000 zboruri, 5 accidente, 708 morţi

 

2. China Airlineschina-southern-airlines

Una dintre cele mai mari companii din Asia şi-a mutat sediul în Taiwan. Cel mai grav incident a avut loc în 2002, când un zbor Taiwan – Hong Kong nu a mai ajuns la destinaţie, provocând moartea a 225 de pasageri. Lucrurile s-au mai îmbunătăţit, flota aeriană având o vechime medie de 7 ani. De asemenea, compania s-a confruntat, ani la rând, cu o acută lipsă e piloţi

Bilanţ:  910.000zboruri, 6 accidente, 763 morţi

 

  1. Cubana Airlines

Înfiinţată în 1929, a fost una dintre primele companii care au executat zboruri de linie din lume. Flota este una învechită şi aproape exclsuiv compusă din avioane ruseşti şi chiar sovietice.

Bilanţ: 320 000 zboruri, 8 accidente, 404 morţi.

 
Tags: , , , , , , , , , ,

Leave a Comment

*