Ce sumă COLOSALĂ plăteşte Dacia pentru a-şi face reclamă în presa din Spania

Iul 15th, 2013 | Categorie: Auto, Editorial

Înmatriculările de autoturisme Dacia pe piața europeană au crescut în primele cinci luni ale acestui an cu 17,5%. Singura marcă cu o majorare mai puternică a numărului de mașini înmatriculate în perioada menționată este Jaguar: +20,5%, spun datele oficiale.

Din aceste considerente nu e de mirare că Dacia își permite să își facă reclamă pe prima pagină şi în cel mai vizibil loc al celui mai atre cotidian spaniol.

elpasisbunde Andrei Fenzi

Cel mai mare ziar din Spania care are cartierul general la Madrid și se vinde în 400.000 de exemplare zilnic avea, vineri, pe front page, partea de sus de deasupra siglei gazetei o reclamă la Dacia sub sloganul Fiabilidad a prueba de todo desde 4.800 de euro (parcă nici în România, maşinile Dacia nu plecau de la un preț atât de mic). Din reclamă (e vorba de trei banere distincte ca şi imagine şi informaţie) mai aflăm că modelul Lodgy are preţ de pornire de 9.200 de euro. Tot de pe prima pagină se poate deschide un video clip de prezentare pentru Dacia Duster despre care aflăm că are preţ de pornire de 10.200 euro.

Cotidianul spaniol este deosebit de transparent în ceea ce priveşte tarifele de publicitate, astfel că vi le prezentăm alăturatt.

Oricum preţurile sunt EXAGERAT de piperate şi le vedeţi în docmentul ataşat în articol: Acoperirea (cobertura) este estimată la 1,2 milioane cititori, sunt zilnic vizitate 3,5 milioane de pagini, iar – şi acum umează partea cu adevărat senzaţională – pentru o singură zi de reclamă (duracion) precio total cruto (preţul) variază între 12.000 şi 112.000 euro.

Îi rugăm pe toţi cei care lucrează sau au tangenţe cu lumea publicitară să ne spună dacă am descifrat oferta OFICIALĂ de publicitate din El Pais. Trebuie menționat că Dacia nu a mai recidivat sîmbătă și duminică ne mai fiind reclamă în zona repectivă a ziarului, iar azi locul este ocupat de Orange.

În prima jumătate a anului 2011, Dacia a vândut 7.200 de maşini în Spania.

Altfel, noua gamă de produse Dacia pare să fie pe gustul clienților europeni. Dovada incontestabilă vine odată cu raportul Asociației Constructorilor Auto Europeni (ACEA) pentru luna mai. Conform documentului, marca autohtonă deținută de grupul Renault a atras în intervalul ianuarie – mai 2013 peste 115.400 de clienți, cu 17,5% mai mulți decât în perioada similară din 2012.

Rezultatul Dacia este cu atât mai important cu cât la nivelul întregii piețe din UE și EFTA a fost înregistrat un recul de 6,8%, până la 5.261.272 de unități.

Pentru a înțelege exact compania exclusivistă în care se află Dacia în acest moment este bine de observat că, în afara mărcii autohtone, singurele branduri auto care mai înregistrează creșteri sunt SEAT (9,2%), Mercedes-Benz (3,8%), Volvo (2,6%), Honda (12%), Land Rover (11,1%), Jaguar (20,5%) și Mazda (6,9%). În rest, scăderi pe linie, unele chiar impresionante. Din acest punct de vedere, „campioana” este marca italiană Alfa Romeo care se prăbușește cu 32,9% de la 45.109 unități înmatriculate în 2012 la doar 30.263 în primele cinci luni sin acest an.

Screen Shot 2013-07-10 at 00.11.40

Din nefericire succesul mărcii Dacia în Europa nu reflectă deloc și situația pieței autohtone de autoturisme. În intervalul ianuarie – mai 2013, în România au fost înmatriculate doar 20.582 de autoturisme, în scădere cu 20,9% față de perioada simialră din anul precedent. Reculuri mai puternice pot fi găsite în raportul ACEA doar la state precum Cipru (-43,8%) și Olanda (-30,8%).

 
Tags: , , , , , , ,

Leave a Comment

*