ANALIZĂ. Cât de mult ne vom electrifica mașinile. Și pe ce bani

Aug 22nd, 2013 | Categorie: Auto, Editorial

Pe scena modernizării mijloacelor de locomoţie, iteratiile cu care se desfăşoară  activ resurecţiile retehnologizarii sunt tot mai reduse ca durată. Intr-un  scurt istoric al dezvoltării autovehiculelor recente merită reamintite motoarele cu componente ceramice introduse la sfârşitul anilor ’80, care au oferit designerilor puterea de a crea modele mai uşoare. Inovaţia a venit in industria europeană de la multipli campioni din Formula 1, de la Campionii Mondiali de Raliuri din divizia Renault Sport care totodată a dezvoltat prototip de test şi pe unele model sport-hibrid sau cu motorizare electrică. Ei au fost cei care au reutilizat cu succes ideea Ford de a folosi un calculator de bord care  poate controla sistemele  şi subsistemele electrice dintr-o maşină, care rezolvă conflictele unei suspensii active, consumul de combustibil, cutia de viteze automată ş.a.m.d.

2931662_origde Lucian MORAR

La modă – odată cu legile euro 2, 3, 4, 5 – consideraţiile asupra reducerii emisiilor de CO2 au produs perspectivele de integrare a unor module intr-un tot <hibrid> care simulează toate funcţiile unui automobil clasic. Scenariul in care tracţiunea alternativă va inlocui <autovehiculele poluante> se desfăşoară cu o puternică finanţare la nivel european. Predictibil ar spune mulţi pentru că Noile Motorizări in TehNologie Hibridă nu sunt simple.

La o privire rapidă a ceea ce inseamnă un sistem de autovehicul hibrid se identifică următoarele părţi interesante, ca idee de construire eficace a unei arhitecturi modulare cu un motor- compus-multifuncţional in 3 subdiviziuni:

1. Un motor clasic cu alimentare pe benzină.

2. Un  Motor Tip GeneratorElectric care operează ca “Startor/Restartor de Motor.

3. Un Alt Motor Tip GeneratorElectric care operează la “viteze mici, sau la viteze mari”. Fiecare Motor are o electronică de măsurare şi ajustare asociată.

Blocul de tracţiune mai cuprinde esenţiala baterie a autovehicului tip-hibrid. Apoi un dispozitiv electronic TipInvertor care controlează schimbarea sursei de alimentare electrică ce provine de la Motoarele Generatoare de Electricitate, sau de la Bateria Hibrida. In plus sub titulatura “computer de bord” există o complexă  unitate decControl electronic – “creierul” managementului de resurse logice in maşină programat de obicei de ingineri să deservească automat toate facilităţile de diagnoză şi de  ajustabilitate 100% a unor astfel de motoare. Cercetarea şi implementarea soluţiilor brevetate de fiecare firmă constructoare de autovehicule costă enorm ca timp dedicat, ca resurse consumate.

Fuso, camionul hybrid

Fuso, camionul hybrid

 Există o creştere a cererii de hibride ! Cota: 2.5% din piata!    

 

După ce au cheltuit 1 miliard de euro incepând cu 2009, Concernul Renault va plăti un preţ al dezvoltării active suplimentar de 400 miloane de euro  pentru a refinanţa proiectul lor hibrido-electric “Twingo” printr-un credit BEI.   Pentru o rapidă  predare/livrare constructorul francez face sacrificii pe o piaţă in care Concernul Volkswagen vine anul acesta  cu o suită de modele hibride competitive ca preţ  de 25.000 de euro. Totuşi industria franceză se remarcă intr-o  diferenţă in favoarea Renault a cărui “maşinărie cu emisii reduse de CO2” are un preţ de plecare de 16 000 Euro, funcţie de dotări.

Mitul Emisiei 0% CO2, demistificat cu Camioane <Electrice> in Europa de Vest

 Concurenţa deosebită a făcut ca in Germania cei de la Siemens să amenajeze o pistă de testare a camioanelor de 18 tone, pe locul unei foste baze sovietice din RDG, unde se va mai dezvolta şi cel mai mare parc fotovoltaic din Europa.  Motoarele electrice tip-Siemens montate pe un şasiu Mercedes sunt capabile să realimenteze din mers bateria electrică, printr-un sistem asemănător cu cele ale troleibuzelor comerciale.

In acelasi timp, masini utilitare mari tip  Gunoieră cu consum 100% electric sunt prezente deja pe străzile din Franta.

 
Tags: , , , , ,

Leave a Comment

CAPTCHA
*