Mașinile care se conduc singure… după 2020. Cum îți pot pune viața în pericol

Ian 23rd, 2014 | Categorie: Auto, Editorial, IT&Gadgets

Automobilul  poate deveni o distracţie periculoasă. Cauza principială ar fi nesiguranţa de reţelistică specifică sistemelor de operare dedicate  aplicaţiilor “wireless” în uz. Pe lângă influenţe ale mediului ambient, asigurarea securităţii datelor ridică multiple semne de intrebare. Deja au fost detectate un amestec de infracţiuni realizate printr-un “remote ” al unor extorcatori, terorişti informatici, care ar fi spart codurile de securitate al unor automobile, care ar fi reuşit “asasinate cu tehnologie contraproductivă” prin blocarea electronicii unei suspensii, volan, uşi, care ar fi realizat interceptarea telecomunicaţiilor unor şoferi etc.

carO publicitate negativă a unor “astfel de incidente” asigură o moarte clinică oricărui produs de pe piaţă – oricât ar fi el de competitiv ca performanţe de viteză, ţinuta de drum, consum, aspect, culoare.

Târgul de autovehicule din Detroit

Managerii abili ai marketingului industriei auto se strâng an de an intr-un loc in care nevoia de a schimba ceva in politicile progresului rezistă de peste 100 de ani. Anul acesta  revirimentul se face cu noile tipuri de motorizări posibile cu motorul cu hydrogen (Toyota) care va emite in aer numai vapori de apă. Hidrogenul este un component al apei,  ce va face apa un produs mai scump cu siguranţă intr-un mediu inconjurător protejabil in totalitate.

Citește de același autor: Debut fulminant pe bursă pentru Twitter

 

Motorizarile 100 % Electrice sunt inca in dezvoltare, iar ideea ca automobilul va arăta ca un “troleibuz in miniatură” este incă de actualitate. BMW a exemplicat un pas in viitor cu modelul “i3”. Despre motorizările hibride: Au fost prezentate ca marele succes de vânzări al anului 2013; reducerea consumului combustiei fosile si “cel mai mic rău pentru o lume ecologică” pare să atragă cumpărătorii in continuare …  toţi ceilalţi rivali consacraţi din automotive Ford, Honda, Daimler, Renault-Nissan dezvoltă proiecte separate pe aceste segmente.

 Urmărește-ne în timp real pe twitter.

 IT&G in noile automobile.

 Providenţiala dezvoltare a microelectronicii a stimulat recuperarea prestigiului in primul rând a producătorilor americani, ale căror  afaceri in scădere (păreau că) au provocat in regiunea Michigan un (Auto) Colaps General – perioada 1979-1986. La sfârşitul anilor ‘80  General Motors a vândut maşina cu  Primul Calculator de bord din lume, şi apoi a urmat  Tranziţia Spre Condiţia Ideală a şofatului, lucrurile indreptându-se totodată incet, incet spre un succes economic regional… Marii producători oferă in primul rând noi facilităţi de interconectare. Astfel,  performanţele şoferilor au fost imbunătăţite de la an la an cu tehnologii incorporate  specifice IT -ului.

Dacă ți-a plăcut articolul alătură-te, cu un simplu LIKE, comunității de cititori de pe pagina noastră de FACEBOOK. Lectură plăcută în continuare.

 

O spaţialitate Auto

 

“Global Poziţia “: Cu ajutorul binecunoscutului GPS – sistemul de pozitionare globală – omul nu se pierde pe Terra! Contextual şi legislativul internaţional se  desfăşoară consonant cu liberalizarea circulaţiei, de exemplu un chinez nu rătăceşte pe străzile din Beijing pentru că un satelit american il ajută să regăsească cu informaţie digitală utilă drumul optim!

Citește de același autor: Ce aduce nou Nexus Gem, ceasul inteligent de la Google

 

car1“ Hiper Poziţia “ sigură: Cu ajutorul unor camere montate in autovehicule – ajustări corespunzătoare distanţele sunt parcurse in mod inteligent prin reglarea traiectoriilor in funcţie de balizajele de pe drum! Evident nu poţi fi sigur dacă cineva strică  vopseaua de pe drum nu vei devia de la direcţie. Cu miniradare montate pe masină se face un bun management al situaţiilor de urgenta evitarea unor obstacole locale, Chrysler (concernul General Motors) se pare că a dezvoltat cele necesare cu Modelul Chrysler 200s- la preţul de 22 000 de dolari parcarea va fi mai simplă, acceleraţia deja o rezolvă o cutie de viteză electronică, volanul se va simplifica şi mai mult, farurile şi navigarea noaptea sau in condiţii meteo deosebite este algoritmică, frânarea in caz de coliziune iminentă   este controlată electronic; Internetul, muzica , radio, tv-ul sună altfel in interior.

Unele automobile dichisite vor avea şi aspirator!

Pentru concurenţa acerbă din următorii ani se fac sacrificii diverse . Deşi se mândreşte cu un complicat sistem de ajustare a direcţiei cu camere video şi miniradare revoluţionare ultimul model Honda Fit  a prezentat in plus şi un astfel de accesoriu ciudat, dar necesar dacă ieşi in week-end la picnic, in natură.

Preţul Succesului?  

Robotizarea completă a unui automobil mediu, il va face mai scump cu 1000 de dolari, un calcul  prezentat  ieri de cei de la Nissan.  Companiile au reuşit deja să anuleze predicţiile funeste asupra viitorului automobilului , ale noilor profituri din industria auto in general.

Citește de același autor: Ecranul curbabil de la Samsung

Ideile Multimedia dedicate industriei auto au fost duse mai departe şi in 2014. De exemplu Google cu ochelarii tip INFO-Center pentru automobilişti stimulează scenarii SF pentru o profesiune a şofatului poziţionată intr-un decor futurist. Vizitatorii unor astfel de târguri apreciază de pe acum aplicaţiile “player” (voce – spre – text) care pot prelua informatiile in timp rapid, şi de ce nu Fixaţia  reprezentată de maşina viitorului este ca volanul să mişte stânga-dreapta la comanda vocală! O asiduă, tenace modernizare  va asigura existenţa fericită a oamenilor care vor să o conducă dictând. Această conversie spre automatizare o realizează un tot-unitar cu un concept fundamental diferit. Mai intâi disponibil pentru boşii bussiness-ului mondial de pe Wall Street, in ultimii ani “maşinile viitorului” au fost integrate pentru producţia de mase. La preţ redus.

Citește de același autor:

Invatie de la Intel

Cum poți evita senzorul touchscreen de la iPhone5

Zece ponturi pentru o folosire corectă a poștei electronice

Apocalipsa calculatoarelor cu microprocesoare

Până unde poate merge succesul unei rețele de socializare

Unul din patru oameni vor cumpăra un smartphone

România pierde milioane de euro la 9.000 metri înălțime

 Cine i-a impus lui Ponta să accepte interceptarea convorbirilor

Cum arată terminatorul armatei SUA

De ce a căzut televiziunea 3D

Cât aur poți scoate din telefonul mobil

 

de Lucian MORAR

Dacă ai un articol reportaj, interviu, investigație interesantă, ne poți scrie la petre.badica@noinu.ro

 Riști să te publicăm.

 
Tags: , , ,

Leave a Comment

*