“Mașina Poporului” în scandalul industrial al momentului

Sep 26th, 2015 | Categorie: Editorial, IT&Gadgets

jjRecent Site-uri dedicate motorismului au explicat pe larg chestiunea. Ţintă a unei prese scandalizate a devenit VW(Volkswagen), un concern care fixase anterior borne pozitive în istoria automobilismului, fiind chiar emblemă a mișcării de nesupunere a verzilor ecologiști din SUA, între 1965-1975. Acum știrile prezentate sunt despre produse vândute în cantităţi uriașe care la o verificare ulterioară au picat testele de eliminare a noxelor în atmosferă!

Fiind vorba de un constructor din Germania ca autor al “păcălelii”, stupoarea mondială vine din prejudecăţile asupra corectitudinii nemţești. Germania a fost o autoritate în domeniu care a iniţiat standardizarea motorizărilor EcoLogice datorită trendului impus de politica Partidului Verzilor, membru al coaliţiilor de guvernare în RFG. Ideea a fost apoi implementată cum se știe la nivelul Uniunii Europene, apoi acceptată ca practică în întreaga lume, preocupată de reducerea emisiilor de CO2 în aer. Directorul General al Volkswagen Martin Winterkorn a demisionat din cauza scandalului declanșat în SUA, mutând atenţia persecutorilor din audio vizual asupra sa. El își asumă o vină a unui context greu de explicat consumatorilor de mașini ieftine și fiabile. Consecinţa directă a filtrării necorespunzătoare a noxelor este rechemarea în Service-uri a milioane de Volkswagen’uri cu probleme.

Construcţia unui filtru de particule perfect este aproape imposibilă

Cererea de automobile accesibile oricărui buzunar a fost o constantă. Însă specialiștii în vânzări nu știu nimic despre interiorul mărfii de pe tarabele lor, cu atât mai mult despre un filtru de particule(de praf). În schimb cei care au dezvoltat ingineria unui astfel de dispozitiv cunosc relativismele din ecuaţia de eliminare a noxelor. Definită ca un șir matematic de recurenţe cu 3 necunoscute reactive, precum vechea prolegomenă a lui Fermat, soluţia constructivă este aproximativă, cea ieftină este demonstrată ca funcţională în mai mult de 95% din cazuri, marja acceptată în genere de standardele internaţionale. Numai că pe plan politic ecologiștii doresc impunerea procentului de eliminare a noxelor de 99,99%. La cum arde combustibilul actual în motoare, după un timp de funcţionare dispozitivele ar trebui schimbate la câteva luni, lucru care este greu de explicat de un marketing care evită să prezinte slăbiciuni ale mărfii din magazinele auto de pe mapamond.

O altă cauză a ineficienţei este rezultată din dificultăţi întâmpinate de majoritatea companiilor constructoare de subansamble de autovehicule. Au dispărut unele branduri iar managementul concernelor preferă subcontractorii ieftini.

Industria Auto va lasă cât de curând în urmă “răul ne – ecologic”!

O singură nelămurire ar avea un specialist care a citit suficient despre viitorul automobilelor. De ce să se mai investească în filtrarea de noxe rezultate din ardere combustibil dacă o revoluţie în domeniu este restartată cu fiecare Mare Târg de Automobile? Cel care se desfășoară zilele acestea la Frankfurt(Germania) anunţă pe toate canalele de comunicaţie certitudinea viitorului industriei, motorizarea electrică. Exemplul lămuritor al momentului de turnură este dat de vârful de lance al industriei germane, Porsche a prezentat la târgul de la Frankfurt o variantă 100% electrică sport. Se pare că bugetarea pe segmentele de publicitate a fost una generoasă pentru un eveniment comentat la televiziuni și în presa internaţională în cele mai mici amănunte cu precizări de genul “noul E – Porsche va face 100km/h în 5,5 secunde”.

Un alt profit de publicitate și câștig încredere la consumatori este acumulat de noii jucători pe piaţa auto. TESLA face anunţuri despre ale sale automobile electrice funcţionale. Google a manifestat interesul de a investi într-o astfel de afacere. Iar ultima implicare în domeniul auto a fost o mare surpriză furnizată de Compania Apple care va scoate până în 2019 un “E-Apple” pe drumurile din Statele Unite ale Americii. O știre difuzată pe larg în August și Septembrie 2015. Un “Eco Bine” învingător ca în orice scenariu de succes economic pregătit cu grijă maximă. Ce este rău va fi dat uitării colective iar visele din vremea de început a Mișcării Hippie(1964-1980) își întrevăd împlinireaprin intermediul giganţilor industriei High-Tech.

 de Lucian MORAR

 

 
Tags: , , , , ,

Leave a Comment

*