Alegeri în SUA: “Hillary for Prison” Vs “Never Trump”

Iun 10th, 2016 | Categorie: Controverse, Editorial

11Fără să aştepte ca vremurile să treacă întâmplător, americanii au intrat în perioada de conştientizare a fenomenului importantelor alegeri politice din Noiembrie 2016. Pentru câştigarea dreptului de locuire a Casei Albe din Washington D.C., activitatea politică remarcată de mass-media în toate straturile sociale, a măsurat o implicare fără precedent, sesizată până la nivelul vocii străzii. Cauza este neobişnuitul experiment de mase al primei femei candidat cu şanse reale la preşedenţia Americii.

Campania lui Hillary Clinton a ajuns acum în stadiul nominalizărilor din partea Partidului Democrat.
Asupra desfăşurării de forţe ale principalelor partide Democrat, respectiv Republican, în presă unii comentatori insistă în a reliefa chestiuni senzaţionale, iar expresionarea ziariştilor abundă deseori în ironii, cu diferite prilejuri. Dacă “The New York Post” nota că Hillary Clinton a purtat o vestă de 12 000 de dolari la un eveniment unde a declamat liniile sale directoare ale luptei cu inegalităţile sociale, alţi formatori de opinie denotează în articole sprijinul redus de care se bucură Donald Trump în rândul dezvoltatorilor IT’ului din Statele Unite ale Americii.

Cuvinte “grele”, fapte reprobabile: Democraţi vs Republicani

Impresiile pentru un climat suprasaturat de violenţă reflectat în mass-media din America pentru audienţe maxime devin tot mai covârşitoare. Violenţa de limbaj este zilnic asociată într-un partizanat politic dedicat celor din cursa prezidenţială, Donald Trump şi Hillary Clinton fiind subiectul unor postări pe diverse suporturi, cu un conţinut ieşit din comun. Deocamdată pe şosele cu sloganuri la vedere “Clinton 4 Prison in 2016!“, “Hillary for Prison!“, “Dump Trump”, “Never Trump”,”Obama, You’re Fired!”, branşa unor automobilişti votanţi pesemne contrariază în trafic. Uneori de la astfel de “postere” se produc însă fapte reprobabile.

Un candidat democrat la senat din Statul Virginia de Vest a fost bătut rău la propriu cu doar 2 zile înainte de alegeri! Evenimentul s-a petrecut într-o Duminică din Mai 2016, când candidatul Richard Ojeda de 45 de ani a ieşit la iarbă verde. Scandalul este relatat de NBCNEWs ca fiind unul total neobişnuit. Richard Ojeda a fost lovit în timp ce încerca să afişeze stickere electorale pe camionul unui amic pe care îl cunoştea din copilărie Jonathan Stuart Porter. Porter i-a cerut lui Ojeda 2 stickere. Richard a apucat să monteze un sticker pe bara de protecţie, apoi când să-l fixeze şi pe al doilea pe partea din faţă a grilei radiatora camionului lui Porter, a fost lovit de către acesta. Atacatorul a stat ascuns 6 ore în pădure, după care s-a predat. Democratul şi-a revenit la spitalul din Charleston, unde a apucat să vorbească presei cu detalii ale evenimentului neplăcut.

Contracandidatul republican Art Kirkendoll i-a urat însănătoşire rapidă. Din comentariile de fond ale televiziunii NBC reiese de ce Richard Ojeda totuşi s-a arătat a fi incomod pentru interese importante în zonă. A militat pentru transparentizare totală şi împotriva corupţiei, nepotismului de castă, sărăciei generalizate ca regulă nescrisă de guvernare.

Motive serioase pentru care se bănuieşte că nu a fost atacat degeaba, asaltul fiind unul premeditat. Chestiunea a convins staff-ul democrat din Virginia de Vest, îngrijorarea fiind exprimată ca o victimizare veritabilă de faţă cu toată presa americană.

Mediul de Afaceri IT profită chiar şi de o asemenea oportunitate

O lungă campanie electorală internă în interiorul partidelor Republican, respectiv Democrat a oferit multor antreprenori din IT şansa de a epata alături de candidaţii rămaşi în cursă. Asupra personajelor politice implicate s-au exprimat liber o sumedenie de lideri ai industriei americane. Momente publicitare gratuite au fost manevrate cu profesionalism în dezbateri dese, accesibile pe Internet.

Într-o campanie electorală plină de ambiţii Donald Trump, respectiv Bernie Sanders, sau Hillary Clinton au fost reflectaţi Online plenar. S-a vorbit mult în Mai şi Iunie de ce în rândul IT-iştilor Hillary a pierdut simpatiile, în concurenţa internă a Partidului Democrat cu Bernie Sanders. Recent CNN.COM a cercetat suficiente resurse în Silicon Valley, realizând clasamentul donatorilor lucrătorilor din domeniul IT pentru candidaţii prezidenţiabili, subliniind marile diferenţe dintre Bernie Sanders – 33 000, Hillary Clinton – 2100, Donald Trump – 52. Donald Trump a militat pentru naţionalizarea descoperirilor industriei şi ştiinţei de vârf americane, un scenariu nepopular, care a adus un oprobiu aproape general. În plus cetăţenii gândesc “oricum Trump este un miliardar care s-ar simţi jignit de un ajutor mărunt”. Campania Online a democratului Bernie Sanders a fost foarte bine coordonată, cu promisiuni ferme pentru sectorul High Tech. Hillary Clinton a făcut remarci evazive şi laude nepotrivite în episodul locurilor de muncă oferite în taximetrie americanilor fără servici de către Uber. A pierdut voturi şi datorită tacticii de denigrare prin sinonimie a numelui “Clinton”, în timpul Scandalului Panama Papers din Aprilie 2016.

Însă conform ultimelor cifre din Iunie 2016 furnizate de Associated Press se pare totuşi că staff-ul de campanie a lui Hillary a numărat 2383 delegaţi <Pro-Clinton>. Aceştia vor vota la Convenţia Democrată în proporţie majoritară pentru nominalizarea nevestei fostului preşedinte Bill Clinton ca şi candidat la Alegerile Prezidenţiale din SUA.

 de Lucian MORAR

 
Tags: , , ,

Leave a Comment

*