High-Tech, trei recorduri disputate intens în vara lui 2016

Iul 19th, 2016 | Categorie: Editorial, IT&Gadgets

1Două sau chiar Trei anti-performanţe de marcă au fost stabilite la începutul Semestrului Doi din 2016. Şi un record la “vânzare”!

Scandalul emisiilor de la VolkSwagen, declanşat în 2015 odată cu descoperirea în America a unui software de “păcălire” a normelor ecologice, s-ar fi soluţionat după ce concernul german a fost de acord să plătească o sumă nemaîntâlnită în industria mondială, ca şi compensaţii – 14,7 Miliarde dolari. După negocieri de durată la toate nivelele, s-a stabilit cum se va răscumpăra complet oricare autovehicul VolksWagen poluant.

Plata despăgubirilor este realizabilă nominal, la modul simplu proprietarul primeşte în schimbul maşinii cumpărate de la VolksWagen minim 5000 de dolari. Este prima dată în istorie când o firmă auto din Europa plăteşte peste 10 miliarde dolari penalizări impuse de un stat de pe un alt continent, cel American.

În presa internaţională s-a mai discutat cu pasiune despre un impas al producătorului de maşini electrice Tesla. Pe liniile de producţie angajaţii lui Elon Musk se mişcă mai încet decât marile planuri ale patronului. A fost un al doilea trimestru consecutiv în care capacitatea de producţie este cu 2000 de bucăţi sub numărul înscris în comunicatele anterioare de presă, o diferenţă care pare aproape imposibil de recuperat în 2016, un an pentru care iniţial managementul Tesla a enunţat intenţia de a  fabrica 90 000 de maşini. O capacitate ambiţioasă de a acoperi cererea din piaţa de profil şi un mare plan al miliardarului Elon Musk de a se menţine în prim-planul mass-mediei mondiale, unde deja maşinăria “Tesla” a fost reflectată negativ din cauza unor disfuncţionalităţi ale modulului de “autopilotare”.

<LinkedIn>, Achiziţia Anului pe mediul online

Cum notau analiştii Kurt Wagner şi Mark Bergen pentru site-ul ReCode reţeaua de socializare LinkedIn a avut mulţi “peţitori”. Patronii au reuşit “să o mărite” pentru o sumă fabuloasă, 26 miliarde dolari. S-a făcut mult tapaj despre ce a crescut preţul. A fost concurenţa LinkedIn capabilă să stea cu braţele încrucişate şi să lase tranzacţia de 26 Miliarde dolari cu Microsoft să se desfăşoare paşnic? Există dubii serioase. Reid Hoffman, însărcinatul directoratului companiei LinkedIn cu negocierile de cedare a acţiunilor a avut întâlniri în Aprilie şi Mai inclusiv cu Mark Zuckerberg, patronul FaceBook. Unele surse afirmă că Google a fost interesat să cumpere LinkedIn, pentru a nu pierde o oportunitate de deschidere reală a unui segment de piaţă care per ansamblu necesita un “know-how” specific. Iar LinkedIn poseda argumente puternice de succes, la fel şi scule software avansate în domeniul complicatei gestionări a bazelor de date a sute de milioane de utilizatori.

Notabile, comentariile agenţiei Reuters subtrag şi o concluzie chiar şi asupra reorganizaţiei unei noi redefiniri a rolului de Marcă reconsacrată Microsoft, după achiziţia LinkedIn. Ce va face Microsoft în plus din abonarea a 430 de milioane de utilizatori ai LinkedIn? În primul rând îşi va servi interesul de a îmbunătăţi propriile scule de gestionare a marilor baze de date cu o tehnologie cumpărată de la LinkedIn. Produsul Microsoft SQL Server se doreşte a fi impus atât firmelor mici şi mijlocii, cât şi treptat marilor corporaţii. Oracle, firma dominantă pe segmentul gestionării bazelor de date va resimţi nu peste mult timp această resurecţie a Microsoft.

Asaltul coordonat de Satya Nadella, directorul Microsoft, asupra poziţiilor dominate clar de alte corporaţii IT este menit să recupereze şi din prestigiul mărcii Microsoft, volatilizat în multe locuri din lume, prin 2014-2015. Chiar şi în România ne reamintim cum “Microsoft” a dat supranumele unui scandal răsunător.

Facebook, “Blue Impact” în Iunie – Iulie 2016! Deocamdată, gratis!

Chiar dacă un simplu abonat este atras să utilizeze un domeniu aflat gratis la dispoziţie Non-Stop, viitorul unor planuri de afaceri nu garantează menţinerea acestei  facilităţi.

Concurenţa a pus în mare măsură în pericol succesul pe termen mediu al afacerii LinkedIn. O afirmă specialiştii de pe Wall Street-ul New York-ez, care nu vor nicicum să minimalizeze rolul abundent al lui FACEBOOK în insuccesele recente ale unei alte reţele sociale, listată pe acţiuni la bursă, Twitter. Se anticipează, datorită unui marketing mai agresiv, FaceBook va reuşi să scoată pe Twitter din piaţa americană semnificativă, acţiunile Twitter au decăzut în prima parte a lui 2016. S-a evaluat din timp de ce poate urma şi decăderea LinkedIn, iar strategia scoaterii la vânzare pare a fi fost una corectă din partea managementului LinkedIn. Regresul Twitter va fi stopat de o mare firmă, precum Apple, printr-o achiziţie, realizabilă în următoarele 24 de luni, o previziune oferită de fostul director YAHOO, Ross Levinsohn pentru reţeaua TV CNBC. Însă standardizarea Apple în domeniul serviciilor reţelelor sociale – Apple Music, AppleTV,  înseamnă plata unui abonament lunar, practică ce se va propaga şi la alte firme, datorită dorinţei acestora de a capitaliza orice profit.

Evenimente importante sunt coordonate încă prin intermediul Internetului organizat “la liber”. Ultima reuşită politică {indirectă} de anvergură, marca FaceBook pare a-se-fii-întâmplat-să-fie chiar…. BreXiT-ul, votul dat de britanici pentru ieşirea ţării din Uniunea Europeană. FaceBook a fost folosit cu precădere şi aroganţă în Marea Britanie de către separatişti. Deşi Pro-Europenii s-au bizuit pe apeluri directe spre Mark Zuckerberg, pentru a interzice anumite produse publicitare difuzate pe Facebook, acest lucru nu s-a produs datorită năzuinţei americanilor de a menţine principial Libertatea de Exprimare Online. A existat un val de interes crescut la zecile de milioane de utilizatori Facebook. Aceştia au avut parte de o campanie publicitară a unor designeri web talentaţi, folosiţi de partizanatul BreXit-ului. Gândirea majorităţii votante s-a re-format treptat cu o coloristică “blue”-englezesc. Coincidenţa a făcut ca Leicester, campioana sportului naţional – fotbalul – să evolueze în echipament albastru tot sezonul 2015/2016!

Şi în America legenda lui Mark Zuckerberg pare a contribui direct la transformarea fenomenului social “Facebook” într-unul politic. Forţe politice consacrate au folosit aplicaţiile de tip “Conference”, cu consimţământul patronatului. De altfel ca o (re)acţiune directă, domnul Zuckerberg a exprimat rezervele sale asupra ideilor enunţate de platforma politică a lui Donald Trump asupra imigraţiei, enumerând statistici uimitoare despre rolul imigranţilor care au dominat practic dezvoltarea High-Tech-ului în Statele Unite ale Americii în ultimii 20 de ani.

Panama Papers: Legea Regelui Spaniei “peste” driblingul regelui fotbalului

La completarea viziunii asupra viitorului convulsionat din spaţiul mass-media, se profilează consecinţe ale scandalului stârnit cu MegaAfacerea“Panama Papers”, scurgerea de documente pe mediul online de la firma de avocatură Mosack Fonseca. Un front de lucru sistematizat deja de un aparat de supraveghere şi control al impozitelor  statelor păgubite rezidă într-o serie de măsuri ferme. Prima victimă cu notorietate din Iulie este nimeni altul decât fotbalistul Nr 1 în lume, Lionel Messi, care ar fi fentat fiscul spaniol o vreme îndelungată, între 2007-2009. La rejudecarea cazului “Leo” Messi a primit pe 6 Iulie o pedeapsă de 21 de luni cu suspendare! Avocaţii starului argentinian au făcut apel…

                                                                                                       de Lucian MORAR

 

 
Tags:

Leave a Comment

*