Avionul cameleon

Sep 4th, 2016 | Categorie: Editorial, IT&Gadgets

11Recent compania de transport aerian Emirates a oferit presei internaţionale imagini ale unui întreg ciclu de pictare avioane. Ziarul USA Today a dedicat un amplu articol evenimentului, subliniind prezenţa mărcii Los Angeles Dodgers vizibilă pe un avion al Companiei Emirates, legendara echipă americană de baseball aflându-se într-un parteneriat strategic cu investitorii din Golful Persic.

Confruntaţi cu o concurenţă acerbă, managementul Companiei cu sediul în Dubai – Emiratele Arabe Unite – a ales soluţii diverse de a adapta strategiile de dezvoltare.

Cum de construit avioane în Dubai încă nu se pune problema, eforturile firmei s-au concertat în a avea unelte şi dependinţe proprii pentru a întreţine şi chiar a îmbunătăţi aspectul celei mai mari flote de aeronave civile din istoria omenirii. După ce au achizitionat de la Boeing o serie celebră din modelul “777” şi le-au repictat în uriaşele dependinţe ale americanilor din zona Seattle, într-o experienţă inedită difuzată mass-media în 2014, în 2015/2016 a venit rândul celor 80 de avioane A380 cumpărate de la europenii de la Airbus să-şi schimbe numele şi înfăţişarea în hangarele din Dubai. Este o activitate de durată, deocamdată s-a reuşit într-un an redesenarea a numai 33 de avioane Airbus. 3100 de metri pătraţi suprafaţă de fuzelaj ai unui A380 au suferit un complicat proces de tratare chimico-artistică. În demonstraţia filmată oferită presei, maeştrii desenatori au transformat faţada unui A380 practic în 7 zile. Adăugând timpii de uscare şi verificare a valabilităţii vopsirii s-a ajuns la 15 zile de durată efectivă a finalizării unui astfel de proiect. “Vopseala” este garantată pentru 7 ani. 34 de specialişti au conlucrat la acest succes de imagine susţinut de o campanie concludentă în presă cu articole şi comentarii elogioase.

Cu acest demers de transparentizare Compania Emirates încearcă să depăşească unele bariere ale unui manifest publicitar internaţionalist, constrâns în unele colţuri ale pământului de protecţionism economic. Conglomeratul de transport-turism în dezvoltare continuă din Dubai şi Zona Liberă a Golfului Persic are nevoi uriaşe de a folosi spaţiul publicitar la nivel mondial.

Locul cel mai ieftin de afişare şi care funcţionează precum un dispozitiv autonom de captare a interesului pasagerilor se află pe piste şi în aerogările aeroporturilor tranzitate de avioanele Companiei Emirates. Cea mai mare flotă din lume produce necesitatea personalizării şi în acelaşi timp induce diferenţe între un avion sau altul prin colorare. Dintre avioanele “Emirates” care se evidenţiază deocamdată în Europa cele cu nume mai sonore sunt ale unor echipe de fotbal, aflate în portofoliul de publicitate al companiei. Astfel există A380Arsenal Londra, A380ACMilan, A380RealMadrid cu jucători de fotbal emblematici desenaţi pe fuselaj!

… AMAZON redesenează atmosfera cu propriul logo: Amazon PrimeAir

Un alt sector al pictării de avioane pare a fi acaparat de noi comenzi ale firmei de retail Amazon, care a prezentat la începutul lunii August primul său avion Boeing 767 “Amazon PrimeAir” dedicat transportului de marfă pe calea aerului. Vopsit în culorile de succes ale firmei şi cu un Logo publicitar îndrăzneţ, intenţiile Amazon de a transporta marfă prin aer se concretizează. Reclama este sufletul comerţului celor de la Amazon, care au avut un ritm de creştere incredibil al vânzărilor online în ultimii 5 ani, crearea unei industrii de servicii poştale aeriene proprii fiind următorul pas logic.

Se ştie despre investiţiile companiei Amazon în crearea de drone capabile să transporte marfă de circa 30 de kilograme. Unele semnale despre progresele din timpul experimentelor au apărut în publicaţii online. În America există deja un cadru legislativ care ar permite alimentarea cu produse transportate cu drone la clienţi individuali. Primele pieţe deschise probabil vor fi cele din America şi Europa Occidentală, unde un mediu propice consumismului evoluează susţinut, iar trendul robotizării activităţilor economice este ascendent.

    de Lucian MORAR

 
Tags: , , , , ,

Leave a Comment

*