Plagiat masiv în Programul de Guvernare al PSD

Noi 29th, 2016 | Categorie: Antiprestigiu, Editorial

11Programul de guvernare pe care partidul condus de Liviu Dragnea vrea să îl pună în practică dacă va câștiga alegerile parlamentare din decembrie conține proiecte asumate încă din anul 2012 de către guvernul condus de Victor Ponta.

Asumate, dar neîncepute. Liderii PSD își dovedesc înclinația spre plagiat.

Mai bine zis, spre autoplagiat. Mari proiecte de investiții nu au fost nici măcar începute de guvernul condus de Victor Ponta, deși au fost promise în Programul cu care a câștigat alegerile în decembrie 2012. La patru ani distanță, PSD a decis să le mai promită o dată.

Eșec la autostrăzi, mai băgăm o fisă

Social democrații au lansat, în noiembrie 2016, „Programul de guvernare a Partidului Social Democrat – măsuri pentru mediul de afaceri”. Colorat ca un papagal, plin de grafice, cifre și obiective, programul de guvernare pe următorii patru ani al PSD prevede la capitolul „Principalele investiții în infrastructura rutieră” realizarea Coridorului IV, Constanța – Nădlac (Lugoj-Deva – Sibiu – Pitești –Inel 0 București) pentru suma de 3,4 miliarde de euro. Exact același lucru era promis de guvernul USL al lui Victor Ponta în Programul “România puternică”, asumat, în mai 2012 alături de liberalii conduși de Crin Antonescu (PNL a ieșit de la guvernare în februarie 2014, iar Ponta a continuat să conducă guvernul până în noiembrie 2015). La capitolul marile proiecte de investiții stătea scris în programul cu care USL a câștigat, în 2012, peste 70% din voturi: “Finalizăm autostrada București – Arad pentru a lega România de Europa”. Nu doar că nu a fost finalizată, dar graba lui Ponta de a inaugura, în timpul campaniei prezidențiale din 2014, porțiunea de autostradă Cunța-Săliște a dus la prăbușirea acesteia.

Promisiunea din 2016 a PSD de finalizare a “Inel 0 Centura București” a apărut și în programul de guvernare USL din 2012 doar că scris mult mai simplu: “finalizăm Centura București la profil de autostradă”. Potrivit Masterplanului pentru Transport, devenit lege deci obligatoriu pentru orice guvern, Centura Bucureștiului va fi finalizată prin 2030.

Nea Liviu în rol de Meșter Manole

Partidul condus de Liviu Dragnea spune, în 2016, că va termina “Autostada Ploiești – Brașov” care a mai fost promisă în 2012 și de Victor Ponta sub numele: “Finalizăm Autostrada București-Ploiești-Brașov (tronsonul Brașov-Predeal-Comarnic)”. Ponta a zis la acea dată că are un fix cu această porțiune de autostradă și că dacă în 2016 nu va fi finalizată el nu va mai candida la alegerile paralmentare. În acest moment, porțiunea de autostradă nu are constructor, după trei încercări și tot atâtea eșecuri. În schimb, Ponta se află pe listele PSD de Dolj pe un loc eligibil la Camera Deputaților.

Ponta în 2012 ca și Liviu Dragnea în 2016 au promis că vor termina Autostrada Transilvania, unde doar procurorii DNA lucrează la capacitate maximă (se inves­tighează modul în care, în 2003, a fost semnat contrac­tul cu Bechtel), iar porțiunea ­Suplacu de Barcău-Borș a rămas luna aceasta fără constructor.

Ponta a promis în 2012 că, în timpul mandatului său, va demara construcția Autostrăzii Târgu Mureș – Iași pe care, în acest moment, nu se lucrează: „lucrãrile la autostrada Târgu Mures – Iași vor începe în anul 2020. În prezent, investitia este blocată în faza studiilor de fezabilitate, care, în anul 2014, au fost scoase la licitatie publicã în vederea revizuirii. Singurul contract atribuit, pentru segmentul Târgu Mures – Ditrău, este suspendat pentru că, inițial, alocarea trebuia să fie făcută din fonduri ale UE 2007-2013, iar acum trebuie schimbată încadrarea”, scria Monitorul de Vrancea. Dar orice eșec al guvernării Ponta este bun de trecut în programul de guvernare al PSD din 2016: “finalizăm autostrada Târgu Mureș – Iași pentru 2,9 miliarde de euro”. De ce nu s-au realizat, totuși, aceste proiecte asumate de Ponta în 2012: din cauza incompetenței și a faptului că s-a furat, a fost răspunsul lui Liviu Dragnea oferit la un post de televiziune.

Să intrăm cu toții în Schengen

În 2012, Ponta promitea: dezvoltăm portul Constanța ca “port regional strategic în participare la Stategia Dunării”. Patru ani mai târziu, Liviu Dragnea dedică portului Constanța un întreg capitol: “includerea în rețeaua de autostrăzi maritime (un fel de strategie a Dunării a lui Ponta n.red), creșterea capacității cu 50%, modernizarea porturilor adiacente Ovidiu, Mangalia, Basarabi” și alte 3-4 promisiuni maritime de adormit copii.

Ponta a fost mai modest: “ridicarea Aeroportului Otopeni la standarde Schengen”. Liviu Dragnea îi dedică un capitol întreg unde promite “un terminal nou de pasageri, refacerea căii de rulare, extinderea platformei de staționare avioane, parcarea nouă, autogară de autobuze”…. Ce mai, fix îndeplinirea standardelor Schengen ale lui Victor de acum patru ani.

În urmă cu patru ani, Ponta promitea: „să dezvoltăm infrastructura de acces către obiectivele ­turistice”. PSD promite, în 2016, că va trece la ”reabilitaea infrastructurii de acces în zonele cu impact turistic semnificativ”. Să înțelegem că în trei ani și jumătate de guvernare, Ponta în loc să refacă, a distrus accesul al frumusețiile patriei?

Ca și Ponta și Dragnea va lucra la extinderea rețelei de distribuire a energiei electrice. Pentru că Ponta nu a reușit să asigure independența energetică a României (promisă în 2012), noul PSD-2016 promite că va demara construcția de hidrocentrale, care “să contribuie la asigurarea rezervei de putere, cerință imperativă a Sistemului de Energie European”.

The New PSD: migrația medicilor poate fi oprită

În 2016, PSD promite “zero impozit pe profit pentru centrele de dezvoltare-cercetare (activități de cercetare-inovare)”. Ponta promitea în 2012: “scutirea pe perioada de cinci ani a dividentelor reinvestite în cercetare-dezvoltare-inovare”.

Ponta promitea înființarea unei firme în trei zile. Liviu Dragnea promite că o vom înființa într-una singură.

În guvernarea Ponta nu s-a realizat  “o relaţie mai strânsă şi o mai mare compatibilitate între şcoală şi piaţa muncii” (promisiune 2012). Strategii social-democrați au promis, în 2012: “licee care să funcționeze după o programată axată în special pe ore de antreprenoriat care vor asigura o calificare mai bună pentru tineri”.

La capitolul sănătate, Liviu Dragnea promite „pe lângă acest complex gigant (spital regional Carol Davilla cu 2.500 de paturi n.red.) discutăm de 8 spitale regionale noi care să fie similare cu acest complex, pe o dimensiune mai mică — în jur de 1000 de paturi. (…) Vor fi reabilitate și modernizate restul de spitale județene, care nu au fost reabilitate, de asemenea 100 de ambulatorii de specialitate și 250 de unități de primire-urgențe”. În 2012, Ponta promitea: “oprim migrația medicilor: sprijinim investițiile în construcția de spitale noi”. În 2014, ministrul sănătății în guvernul Ponta, Nicolae Bănicioiu, vorbea primul despre deschiderea în regim de urgență a spitalelor regionale.

Programul din 2016 al PSD este mai colorat, atent la detalii (cifre, grafice care cresc până la cer în guvernarea PSD și scad sub zero în anii de guvernare al adversarilor politici) pentru că bătălia electorală este mai strânsă decât în urmă cu patru ani. Promisiunile rămân același. O schimbare de formă, dar cu același fond.

Proiecte cu repetiție

Proiecte promise de Victor Ponta în 2012, nerealizate și promise din nou în programul de guvernare al PSD din 2016:

–        Autostrada București-Nădlac

–        Autostrada Transilvania

–        Centura București

–        Licee cu profil profesional

–        Zero taxe în cercetare-inovare

–        Scurtarea perioadei pentru realizarea unei firme

–        Modernizarea Aeroportului Otopeni

–        Modernizarea portului Constanța

–        Construcția de spitale noi

–        Acces facil la obiective turistice.

Ce nu i-a trecut prin minte lui Ponta dar promite Dragnea

–        30 de aeronave noi pentru Tarom

–        Reabilitarea plajelor

–        Revitalizarea turismului balnear și a Deltei Dunării

–        2% din PIB pentru Apărare

–        Eliminarea taxei de mediu la mașini

–        TVA zero la locuințe.

 Petre Bădică

 

 

 

 

Leave a Comment

CAPTCHA
*