Noi prognoze pentru alternativele ECO

Oct 19th, 2017 | Categorie: Editorial, IT&Gadgets

Primele zile din Octombrie 2017 o listă interminabilă de chestiuni cu efect întârziat ale revoluţiei techno-industriale caută un auditoriu dezobişnuit parcă de natura complicată a unor lucruri menite să simplifice existenţa, ba chiar ar trebui să o prelungească. Astfel se manifestă puternic un conglomerat de argumente pentru o reactualizată manufacturare de opinii despre o evoluţie în tandem “om-maşinărie”. Şi o îndoctrinare socio-economică într-un spaţiu dedicat comunicării este tentată să bulverseze o lume întreagă câtă vreme un acord umanizat în Secolul 20, aşteaptă update-uri după 25 de ani.

Tendinţele pentru perioada 2017/2018 indică trendul accelerat de continuare a căutărilor alternativei Eco care să satisfacă pe deplin cerinţele consumatorilor tot mai educaţi. Momente de neclarităţi ale unor mărci consacrate plus o emoţie vie datorată noului utilitarism High Tech au fost explorate de companii celebre. Resurse importante au fost alocate pentru a definitiva un mediu ecologic inteligent integral. Se percep reacţiile vechilor structuri industriale şi alianţe multinaţionale cu exprimări politice certe. Acestea au început să admită renunţarea la strategiile de exploatare, folosire surse de energii epuizabile. Sunt gata să treacă “de partea cealaltă”, a “minimalismului”, a “regenerabilului”. Şi în Statele Unite coloşii industriei auto par a urma mai degrabă directivele defunctului Acord de la Paris asupra Mediului decât iniţiativele lui Donald Trump, preşedinte-reprezentant al unui grup industrial fără prejudecăţi care recent a denunţat o înţelegere internaţională. Scandalul unei aşa-zise eco-renegocieri cerute de administraţia Trump a fost relatat pe larg în primăvara trecută.

ECO-auto-motivul şi o întreagă mişcare industrială de regrupare

Tesla, un automobil electric a fost cel mai difuzat produs ecologist al ultimilor ani. Din ultimele relatări aflăm cum patronul Elon Musk insistă cu proiecte de vizionarism cert. Companiile sale doresc să deplaseze inclusiv colonizatori pe planeta Marte. Dar cu o strategie mai pământeană deocamdată Tesla doreşte acapararea unei clientele cu posibilităţi medii în Occident pe o nişă din piaţă lăsată cu grijă şi profesionalism de asociaţiile producătorilor de automobile care preferă să vândă mult şi foarte ieftin. Îngrijorările o să apară doar la auzul veştii despre ultimul Tesla Model S, în vânzare la un cost redus de 70 000 dolari. Recent într-un test de viteză un Tesla a bătut un Lamborghini şi planificatorii din domeniu sunt acum convinşi de succesul afacerii în sine.
Oamenii se vor înghesui în continuare să cumpere maşini cu tracţiune electrică oferta unui bolid de 348 de cai putere şi o autonomie pe încărcare de circa 400 km fiind satisfăcătoare şi pentru vitezomani. La Tesla există lungi liste de aşteptare.
Tesla a creat o agitaţie mare în afaceri cu tradiţii şi obiceiuri încetăţenite. Precum s-a întâmplat cu interzicerea îngrăşămintelor chimice la apariţia necesităţii agriculturii ECO 100% ramuri întregi ale industriei pot dispărea.
Orizontul de aşteptare este pregătit minuţios şi de către constructorul General Motors, multă vreme Numărul 1 mondial, care a anunţat la Detroit un program de promovare a eco-autoturismului care se adresează tuturor celor interesaţi. Compania a încercat o abordare dintr-un alt unghi. Viitorul planetei e pe mâini bune. 20 de modele electrice vor fi scoase de General Motors în vânzare până în 2023.

Interferenţele numelor de marcă pe sectorul folosirii motorizărilor ”verzi”

Efectul ştirilor se răsfrânge asupra unui public reîmprospătat de impresii noi, puternice. Magia vitezei va funcţiona într-o lume în care se va trăi mai sănatos, mai mult chiar dacă totuşi viaţă veşnică nu promite nimeni nici în industria auto. Daimler AG, compania care fabrică Mercedes-Benz are în program conversia la electrice a tuturor autovehiculelor până în 2022. Suedezii de la Volvo au cheltuit enorm pentru a grăbi un 2019 fără maşini cu motor cu ardere internă de combustibili. Gigantul Volkswagen & aliaţii cred că termină în 2030 tranziţia spre o motorizare ecologică la toate cele 300 de tipuri de maşini de marcă proprie.

Proiectul Google – perspective şi 2 decenii de împliniri măreţe!

Vânzoleala la nivelul entităţilor care indică sensurile principale şi trasăturile civilizaţiei Secolului 21 se reflectă foarte bine în eforturile vizibilizate ale companiei Google, o adevărată industrie expansionistă care a crescut odată cu Internetul. Au concurat monştri sacri ai valului de retehnologizare Tip Anul 2020 implicându-se şi acţionând ca o variabilă neliniară generatoare într-un haos care a avantajat după crize economice repetate intreprinzătorii tenace. Una dintre companiile revărsate pe o multitudine de domenii având un public propriu fericit să remarce când are opţiuni de a alege multiplul … sub o singură marcă!
Prototipul de firmă nouă Waymo a fost prezentat în 2017 ca fiind un interesant demers de competiţionare pe un domeniu diferit pentru o companie care a diversificat enorm de mult în exprimarea progreselor sale. De departe Google consonează cu ECO încă de la începuturile sale şi expansiunea globală a unei firme de 72 000 de angajati se justifică cu fiecare nou produs. Despre Waymo autoturismul fără şofer realizabil conform normelor de mediu se anticipează în termeni elogioşi. Are un potenţial care poate zgudui în următorul deceniu Bursa Mărcilor de Autoturisme. A fost evaluat la o valoare posibilă peste General Motors, Uber sau Tesla conform specialiştilor publicaţiei online Money.CNN.com

Implicarea Google la formarea opiniei utilizatorilor de Internet. Va contribui şi Twitter!

YouTube, Google Play, Google Maps, Gmail, Google Search sunt în Top Ten aplicaţii folosite pe Internet, mărcile fiind deţinute actualmente de acţionariatul Google&Co. Aceste produse sunt folosite zilnic de presa profesionistă pentru a descrie mai bine titlurile zilei. Conştiincioşi în informarea personală utilizatorii produc miliarde de accesări anual la aceste dependinţe, filmuleţele de pe Youtube fiind cele mai indirectate. Dar accesul gratuit la unele locaţii deranjează. Discuţii intense lansate de patronatul presei, organisme statale şi multinaţionale au rezultat în propuneri fără precedent. Constranşi şi timoraţi de un context exterior responsabilii Google vor răspunde chiar şi cererilor magnatului australian Rupert Murdoch în opinia căruia nu va mai exista un lucru precum “ştiri la liber…”. Este o referire importantă cât de deranjant a ajuns pentru publicaţiile sale să nu beneficieze valoric de pe urma indirectărilor oferite de Google utilizatorilor. Vehiculării comunicării pe Internet i se impune astfel un control ideologic tributar. Numai cine plăteşte este informat mai pe îndelete. O logică austeră a unui fenomen de poziţionare în domeniul afacerii stricte privind reconfigurarea politicilor de formare a opiniilor!
De strategie va beneficia probabil Twitter, care poate creşte numărul de utilizatori. Deocamdată pe canalele Twitter sunt vizionabile partide de fotbal american dintr-o ligă extrem de populară. Twitter a fost un mijloc de informare în masă şi pentru preşedintele Trump în războiul său versus mass-media fidelă candidatului democrat în 2016. Oricum conflictul se poate sparge ca o bulă de săpun, cu un simplu mesaj Tweet adresat naţiunii de la Casa Albă! Twitter va lungi textele oferite cât de curând. Oameni din presă suficient de talentaţi sunt capabili să impună ştiri, detalii din articole de presă incitante pe un text de 280 de caractere!… O lovitură posibilă şi foarte dureroasă pentru magnaţi asemeni lui Murdoch, un gând în plus pentru Google care a militat mult timp pentru reţele de socializare liberalizate.

Însă apariţia în audio-vizual a întâlnirii managementului Google cu Rupert Murdoch, deţinătorul unui vast imperiu de presă cu putere de penetrare la nivel global explică o schimbare de strategie necesară. Un mare aliat media ajută un demers de combinare în Octombrie 2017 a evenimentelor publicitare. Ultimele ştiri de presă au fost o avantgardă pentru lansarea produsului principal SmartPhone Google Pixel 2, disponibil în vânzare din 17 Octombrie. Constituie ambiţia unei fabrici de sofware de a se impune şi cu un hardware propriu. Un succes de care depinde viitorul imediat al firmei, nuanţat în roz după achiziţionarea spectaculoasă cu 1 miliard de dolari a mărcii HTC, un vechi producător de telefoane şi subansamble high-tech de comunicare.

de Lucian MORAR

 
Tags: , , ,

Leave a Comment

CAPTCHA
*